2012. április 21., szombat

Yusuke Fukuyasu interview

Fontosnak tartom, hogy elmaradt kis országunkhoz - a drift életre is gondolok - közelebb hozzuk azt az országot ahol már tradicionális sportnak számít a kocsik keresztbe terelése és rávezessük mind a nézőket, mind a versenyzőket a helyes útra, hogy rájöjjenek arra, hogy amit látnak és csinálnak annak nem cirkusznak kell lennie füstgépekkel hanem egy hatalmas vezetési tudást igénylő nehéz sportágnak amiben a pályáknak kihívásoknak kell lennie és nem egy kis kiruccanásnak. Ezért döntöttem úgy, hogy interjút csinálok egy Japán ismerősömmel.



- Helló, kérlek mutatkozz be, mivel foglalkozol és mik a céljaid?
- Csak egy átlagos 27 éves srác vagyok, semmi különös nincs bennem XD,
  165 cm vagyok és 55 kg, rossz a látásom, szemüveget vagy kontaktlencsét hordok,
  csak a munka és a drift tud hiányozni, autószerelő szakmával rendelkezek.
  Szeretem az ültetett autókat, a Hellaflush-t, a mély felniket és a hangos kipufogókat.

 - Kérlek mutasd be az autódat.
- AE86 SPRINTER TRUENO 2Dr zenki (1984)
   gyári 4AG & váltó & végáttétel
   LSD difi, nem tudom mennyi az Initialtorque XD
   TRD Engine & Mission mount
   FUJITSUBO leömlő
   egyéni kupufogórendszer katalizátor nélkül
   AAR ülés, Personal steering, 6P bukókeret
   RAYBRIG fényszotók
   kouki lökhárító & zenki rip spoiler

   Elöl
   TRD shock(48511-AE941)
   noname 8kg-os rugó
   pillow ball upper mount
   pillow ball tension rod
   AE86 GT steering rack
   AE86 GTV steering knuckle

   Hátul
   TRD shock(48531-AE831)
   TRD spring(48231-AE801-51) 3/4 vágott
   RS-R lateral rod





- Mikor kezdtél driftelni?
- 2008 januárjában a Fuji Speedway Gymkhana részén.

- A Japán emberek, idősebbek mit gondolnak a driftről?
- Hangos és kellemtelen nekik, általában utálják :(

- Miért kezdtél driftelni?
- Rengeteg barátom driftel, sokszor videóztam őket és engem is régóta érdekelt.



- Sajnos nálunk ez egy nagyon drága sport, milyenek a költségek nálatok?
- Amikor csak kimegyünk az utcákra driftleni az kb 2000-6000 JPY, amiben a benzin
  és a kaja van benne, 1L benzin most 150 JPY.
  Ha pályára megyünk az kb 30.000 JPY ami tartalmazza a benzint, kaját, olajat, gumikat
  és a pályadíjakat. A minimál bér 200.000 JPY / hónap!!!



- Sokszor mentek illegálisan driftelni? A városban vagy inkább a hegyekben?
- Minden hétvégén és esős napokon. Én mindig a hegyekbe megyek, a városban sok a rendőr és mindig
  félbeszakítanak minket.

- Nálatok általában magatoknak szerelitek a kocsikat?
- Én mindig magamnak szerelem vagy segítenek a barátok és más drifterek,
  néha elvisszük egy profi futóműbeállításra, ennyi.



- Mit gondolsz Keiichi Tsuchiya-ról és hogy kivált a D1GP-ből?
- Nagyon tisztelem Keiichi Tsuchiya-t, hihetetlen teknikái vannak,
  érezte, hogy nincs jövője a D1-nek mert már rengetek lóerő és pénz kell hozzá.

- Mit gondolsz a V8 motorokról?
- Nagyon nyomatékos, inkább forgós motor kell és nehéz a Japánok
  nem fogják használni.



- Később szeretnél versenyző lenni?
- Nem, én kis pénzből is élvezem a driftelést, nincs szükség nagy erőre a drifthez!


- Ha nagyon jól megy a drift Japánban akkor könnyű támogatókhoz jutni?
- Sajnos nem, ez nagyon bonyolult :(

- A te autód forgalomban is használod?
- Nem, nincs semmilyen papírja, ha menni akarok vele akkor bérelek egy 3 napos
  rendszámot a rendőrségtől, ezek piros vonallal vannak áthúzva.



Talán a videókból és képekből még jobban át tudjuk érezni, hogy milyen egyszerű a driftélet Japánban még hobbi szinten is, megjegyzem, hogy annak ellenére h ő is még csak kezdőnek számít kint, nem sok ember van itthon aki így tud menni. Lássuk be van hova fejlődnünk és éppen ezért kell vigyázni az olyan kijelentésekkel, hogy "Keiichi is megirigyelne" nálunk bármit is.... Persze a saját vélemény és a szólásszabadság jogát fenntartom.

1 megjegyzés: